2007  2006  2005   Novinky 2004 ....
19.5.2004 - dlouho se mi do toho nechtělo tady něco psát, zkrátka a dobře, držel jsem smutek za svou novou F-15, kterou jsem rozmáznul o asfalt na JET MEETu v Plešnicích, ale život pilota jde dál. Takže alespoň dodatečně rovnou dvě repotáže - JET MEET Plešnice a Helikoptershow v Hradci Králové
7.5.2004 05:39 INTERNÍ SDĚLENÍ pro členy 69.tslz: 
Nařízení velitele 69.tslz č. 281/2004: Podle předpisu pro předcházení generálskému efektu "genef1" všichni dnes večer povinně dobijí vysílačové baterky. Podle nařízení o vytváření kladných příkladů pro mužstvo "kladprik1" půjdou VZLL a VVLO příkladem a dobijí baterky ihned po obdržení tohoto nařízení sms zprávou. Potvrzení o provedení nařízení dle předpisu "esemesk1" předá každý jednotlivý člen letky svému VL sms zprávou neprodleně po ukončení nabíjení. VL (VZLL a VVLO) poté dle předpisu "esemsk2" uvědomí sms zprávou VZ o provedení nařízení.
5.5.2004 - JET MEET Plešnice 2004 se blíží, hodinky na HUDech už nám odpočítávají poslední hodiny. Kdo byste se rád zůčastnil s modelem, máte nejvyšší čas se zaregistrovat. Co se týká 69. taktické stíhací letecké základny, jedeme skoro všichni (zatím). Takže kdo chcete vidět (nejen) naše letové ukázky jak se říká "online", přijeď te se do Plešnic podívat. Bude tam k vidění spousta nádherných modelů, od větroňů přes čuďáky a vrtulníky a především nefalšované "roury" - proudové modely proudových letounů (konec konců podle nich se ta akce jmenuje). Osobně to považuju za nejlepší  modelářskou akci v republice i co se týká organizace a návštěvnosti. Jen si musíme držet palce s počasím. Vítr nám sice nevadí (naopak, lítali bysme zase jen my a celej den :-)), ale aby nepršelo. Slibovaná letka Gripenů sice nebude (křídla i trupy jsou nařezaný ale nezbyl na víc čas), ale i tak se budete mít na co koukat. Ještě pro úplnost znovu uvádím pro případné zájemce WEB, kde se dozvíte všechny podrobnosti o akci (i retro z minulých let) - www.esotop.cz.
1.5.2004 - to ráno jsem se probudil už do slunného dne, kouknu z okna a ....... !!!!! všude kolem UNIE !!!! Ještě včera večer jsem usínal v Česku a přes noc celej barák i s přilehlým okolím někdo přestěhoval do UNIE !!! Nejprve šok, pak chvilka nechápavého ticha (bylo takový ticho, že sem to ani nechápal, a ani jsem ho neslyšel), no pak mi to začlo šrotovat a začaly vyvstávat první otázky. Jak to bude v tý Unii se vším na co jsme byli zvyklí? Trochu jsem se uklidnil, když jsem zjistil, že tráva je v unii taky zelená, náš kocour taky mňoukal normálně jako v Česku, z kohoutku mi v koupelně v unii teče stejná voda jako v tý český .... no zdálo se bejt všechno OK. Ale pak mě zamrazilo ...... Zásadní otázka: mají v unii stejný fyzikální zákony jako my? Má křídlo v unii vztlak taky na horní straně? Bude mi v unii fungovat českej elektromotor v letadle? Poteče z baterek elektrika nebo něco jinýho? No co vám budu povídat, musel jsem toho za tu sobotu spoustu vyzkoušet a prověřit a naskytla se ideální šance - letecký den v Josefově u Jaroměře. Máme to ze 69.základny skoro "za barákem", tak jsme tam s očekáváním v srdcích vyrazili. A jak sme lítali poprvé v UNII čtěte zde.
29.4.2004 - plukovník si stěžoval, že po té, co mu někdo při jedné neočekávané noční inspekci 69. základny ukradnul hodinky (typoval bych to na ty záklaďáky, co obsluhujou Schilku, kontroloval je ve 2 v noci), že pořád vlastně neví, kolik je hodin, takže požádal základnového tajemníka pro výpočetní techniku, aby mu na jeho ENIAC-69.b naprogramoval nějaký hodiny (pochopitelně na děrných štítkách). Programátor nelenil a výsledek už asi vidíte. Plukovníkovi se to tak líbilo, že okamžitě vydal nařízení, že takovýhle hodinky se musí promítat i na HUDech všech strojů 69.základny, zamozřejmě za letu, během všech bojových i nebojových režimů (i při přistání na letadlový lodi - to obzvlášt), a dokonce i při vypnutým zapalování v hangáru. Takže teď, když už nebudeme vědět "kam dřív skočit", tak aspoň budeme vědět, že už můžeme skočit (s padákem nebo bez). Velitel si od toho prý slibuje i dochvilnost při ranních rozcvičkách a včasnost návratů pilotů z leteckých akcí zpět k manželkám (alespoň k cizím, pokud ne k vlastním). Jaká bude skutečnost, to teprve uvidíme .... každopádně si to aspoň stopneme.
Pozn.: vpravo jsem schválně udělal "parkovací prostor" pro lepší prohlížení hodin :-)).

18.4.2004 - ač to tak zezačátku nevypadalo, povelikonoční víkend byl pro mě nakonec slušně letecký. V aktuální reportáži se můžete dozvědět, že se cvičně bombardovalo v Letohradě a ve Slatině. Čtěte zde.
12.4.2004 - 69. stíhací základna má plnohodnotný bombardovací letoun - čtěte zde.
5.4.2004 - F-15 ve finálním designu, vlastně už i zalétaná, a musím se pochválit (nikdo jinej to za mě neudělá), povedla se, chodím se na ní dívat třeba osmkrát (i sedmkrát) za den. Myslím, že to bude důstojný wingman k již mírně olétané F-15ce nprp. EPP Pavla Osipoviče, kterou jsem mu tiše záviděl poté co ji dodělal a podvěsil přídavnýma nádržema. Už se těším až spolu poletíme na společnou hlídku ve vzdušném prostoru naší 69.základny. To víte, když sme letěli každej s jiným érem, neměli jsme si během mise o čem povídat .... takhle můžem kecat o tom co máme na radaru, na budíkách a displejích, soutěžit, kdo rychleji vysune brzdící štít a tak ... no znáte to jak to na těch hlídkových misích chodí. Taky si můžem vzájemně půjčit vercajk, třeba šroubovák na inpekční dvířka, .... nebo rakety a bomby si budem moct pučovat. No uvidíme (řikal velitel).
3.4.2004 - F-15C po záletu, zatím v beta verzi kamufláže (viz sekce Modely). Vezl jsem ji na letiště ještě trochu "mokrou", díru pro baterky jsem řezal do trupu v garáži 15 minut před prvním letem. Následovaly tři hodiny bezva polítání (dokumentace bohužel chybí). Kromě dvou testovacích letů s F-15 jsme prováděli nácvik skupinové slétanosti na Plešnice. Jde nám to čím dál lépe. Plukovník by měl radost, kdyby to viděl. Nebo slyšel. Nebo oboje. 
29.3.2004 - tento víkend jsem začal stavět novou F-15ku (z produkce EPPAIRFORCE, jak jinak) jako další řadový stroj obrany vzdušného prostoru 69.tslz. Tentokrát se držím stavebnice, nesnažím se o Hi-Fi provedení pro "stojánkové účely", bude to jeden z "dělníků" naší základny. Ale o co přijde na věrnosti tvarů, to mu přidám na kamufláži a hlavně na podvěšené výzbroji. Mimochodem, z deseti metrů a podvěšená ta patnáctka stejně vypadá tak fantasticky a nadčasově, že ty chybějící motorové gondoly ani nepoznáte.
29.3.2004 - JET MEET v Plešnicích se blíží!!! Ti z Vás, kteří jste ještě tuto informaci nedostali jen připomínám, že akce se koná 7.-9.5.2004 na letišti v Plešnicích u Plzně. Všechny podrobnosti naleznete na WEBu www.esotop.cz. Kdo má zájem o účast se svým modelem, je nejvyšší čas se přihlásit. 69.stíhací základna se pochopitelně bude účastnit také, tentokrát v poměrně hojném počtu. Plukovník EPP Osip Pavlovič to pochopil politicky a účast prostě nařídil. Pokud se vše povede, představíme tu oficiálně 1. hotovostní a výcvikovou letku Gripenů v Čechách !!!
22.3.2004 - přidán velmi pěkný prezentační videoklip Gripenu .... hledejete v sekci Gripen FAN.
20.3.2004 - po dlouhé době větší zorganizované lítání. K dispozici je pár fotek a jedno video ... ale zato povedené!!! Nenechte si ujít zde.
20.2.2004 - mrtvo, počasí na prd nebo moc práce, nelítám .... tak aspoň pár rozumů...
21.1.2004 - problém s anketou je vyřešen, takže už se chová morálně a normálně. Takže konečně HLASUJTE !!!!!
17.1.2004 - 69. výroční zasedání v Rychtářce proběhlo s velkým úspěchem!!! Čtěte zde.
14.1.2004 - Aby to nebyla taková nuda, tak si teď můžete zahlasovat !!! A o čem jiném, než o těch našich Gripenech. Zajímá mě Váš názor na plánovaný pronájem a pozdější odkup švédských JAS-39 Gripen, takže vlevo pod menu najdete anketu. V souvislosti s tímto faktem bude jeden z bodů programu sobotní schůze též vznik první cvičné letky Gripenů na 69.tslz. Naše představa je postavit a zalétat (asi takhle) cca 4-6 strojů v jednotné kamufláži, s jednotnou výbavou a s českými výsostnými znaky (vzor) a ustavit tým instruktorů (z obou letek), který po dodání Gripenů nabídneme armádě k výcviku pilotů. Máme s nimi přece jen už větší zkušenosti než naše armáda, takže se nebojíme neúspěchu. V tomto duchu jsem se jmenoval rozkazem č. 007/2004 (dle směrnice "smer 4" přesně v duchu interních předpisů základny "predpis 1") velitelem výcvikové letky Gripenů. Mám na něm nejvíc nalítáno, takže protesty se zamítají (dle předpisu "zamit 1"). Tolik z posledních aktualit základny. Kpt. T.a.JAS.
13.1.2004 - Tak tu máme nový letecký rok. Ať je stejně úspěšný jako ten minulý. Mimo jiné - malé designové změny tohoto WEBu. A budeme mít výroční schůzi. Více čtěte zde.