2007  2006   Novinky 2005 ....  2004
22.8.2005 - kompletně jsem předělal sekci Video&Foto (tak se jmenovala původně) a zbylo jen Video. Stránka je teď jen jedna a je uspořádaná tak, že nejnovější videa budou vždy nahoře. Jakmile bude nedostatek místa pro nový klip, budu nejstarší klipy odspodu odmazávat. Všechna videa samozřejmě archivuju (v původním nezmenšeném formátu), takže kdo by měl zájem o CD, napište mail a já jej pošlu (cca 70,-Kč včetně poštovného).
17.8.2005 - A je to tady!!! slíbený videosestřih z akrobacie mjr. Hrona najdete v sekci Video
9.8.2005 - Kapitán EPP Tomas alias JAS jen o vlásek unikl smrti !! Ano, tak by mohl vypadat titulek v pravidelném věstníku 69. taktické stíhací základny. Pokud pravidelně sledujete aktuality tohoto WEBu, víte, že kapitán byl v rámci bojového průzkumu v druhé polovině července v severní Africe a také jste jistě zaznamenali události v Egyptském letovisku Sharm El Sheikh 22.7.2005. Málokdo však zná skutečné pozadí tohoto odsouzeníhodného incidentu a téměř nikdo netuší, jakým způsobem je vlastně spojen s kapitánem! Z jeho obsáhlé písemné zprávy, která se nám dostala do rukou teprve v těchto dnech vyplývá, že kapitán měl v patách teroristické živly celou dobu pobytu v této oblasti, ale úspěšně jim unikal (pochopitelně, ne nadarmo má školení agentů KGB). Postupně zvyšoval jejich dezinformaci a měnil svoji polohu (a to po téměř celém území Afriky - s jeho stíhačkou to byla brnkačka) takovým způsobem, že vzteklí a zoufalí teroristé se uchýlili až ke krajnímu řešení. V té době ale byl kapitán již dávno na území naší republiky (unikl všemu téměř o 12 hodin, což je v dnešní době informačních technologií a internetů úctyhodný náskok!!). Kromě toho kapitán s jedním prstem v nose (POZOR!! - to není metafora, kapitán má skutečně stále jeden prst v nose a nevyndává ho ani při létání, mimochodem kvůli tomuto zvyku musel být přebudován systém HOTAS jeho stíhačky pro pouze jednu ruku!!) splnil předělené úkoly průzkumu oblasti do puntíku a ještě něco přidal navíc. Takže nakonec by se dal úvodní titulek dementovat a pozměnit na "Kapitán EPP Tomas alias JAS s (opět) přehledem unikl jisté smrti !!". Bohužel více informací nemůže být z pochopitelných důvodů uvolněno, takže lze spoléhat pouze na to, že časem zase "něco unikne". S pozdravem, velení 69.tslz v Předměřicích nad Labem.

P.S.: Kapitán mimo jiné už sestříhal video z akrobacie mjr. Hrona na Su-34NKN (viz noticka z 6.5.2005) z dubna loňského roku. Trvalo mu to sice, pravda, trochu delší čas, ale tady vidíte sami, jak je ten internet pomalej!! Takže jakmile kapitán zjistí, jak vlastně přesně ten internet funguje (když ho má teď na starosti), tak to šoupne do sekce Video. BUĎTE VE STŘEHU!!!
13.7.2005 - Kapitán EPP Tomas alias JAS byl pověřen tajným bojovým úkolem: prozkoumat (ze země i ze vzduchu) vzdušnou situaci na blízkém jihovýchodě, konkrétně v okolí Egyptské Hurghady. Odlétá zítra v brzkých ranních hodinách z letiště Praha-Ruzyně speciálem Boeing 737-400, vypraveným pouze kvůli tomuto tajnému úkolu. Na palubě bude dalších cca 100 komparsistů, většinou nájemných externistů 69.základny (!! pozor, neplést s teroristy!!), kteří budou simulovat společně s kapitánem, jeho dětmi a doprovodem dovolenou v tomto oblíbeném letovisku. Cílem úkolu je prozkoumat systém protivzdušné obrany oblasti, odhadnout možnosti působení letky Gripenů 69.základny v této oblasti a zjistit též nálady obyvatelstva a jejich vztah k letecké bojové technice. Po úspěšném absolvování mise  bude naplánována bojová operace s krycím názvem "Korál", při kterém se 69.základna a její hotovost pokusí obsadit letovisko a přilehlou leteckou základnu a vytvořit z této lokality dislokovanou základnu pro uskutečňování leteckého výcviku v pouštních podmínkách a - pochopitelně - dovolenkování a relaxování členů základny. Uvažuje se též o využití právě vyřazených zbylých Migů 21 jako strojů pro rekreační létání členů základny v této oblasti, zkrátka jak se říká "aby se měli na čem vyblbnout" a šetřili hotovostní bojové stroje (nezřídka se totiž služební mašiny využívají i pro soukromé lety - do města na nákupy, povozit milenky a tak podobně, a tyto jízdy samosebou nevykazujou do leteckých deníků, takže teď s tím bude šlus). V této souvislosti prosíme tedy všechny případné návštěvníky, aby si již na příští rok pokud možno nerezervovali žádné zájezdy do této oblasti, neb tyto stejně budou rušeny, vyhnete se zbytečným komplikacím s vracením peněz a hledáním náhradních lokalit. S pozdravem, velení 69.tslz v Předměřicích nad Labem.
11.7.2005 - Čekal jsem, jestli se nprp. EPP Pavel Osipovič nezmíní na svém WEBu EPPAIRFORCE o jedné události, která mě znepokojila i pobavila a která se odehrála na leteckém dni v Končinách u Červeného Kostelce, kde jsme učinkovali takřka přesně před měsícem. Pohodová akce s množstvím letových ukázek a celkem zdárným průběhem (kromě dvou nehod mimo naši skupinu) zakončená párkem a pivem zdarma. Při naší poslední hromadné letové ukázce (učinkovali jsme ve složení mjr. EPP Hron, npor. EPP Legenda, npor. EPP Jirka alias Pepa, nprap. EPP Osipovič a já) po jednom z mnoha "mumrajů" se éra rozletěly a nadpraporčík Osipovič šel se svojí suškou na přistání. Legenda po jeho éru závistivě pokukoval (to nám bylo divný, má nový sůčko a chválí si ho) a najednou Legenda vykřikuje "Kde mám letadlo ??!!". Moje první myšlenka byla "UFO!!", pak jsem rychle zkontroloval zeměpisnou polohu, jestli náhodou nejsme v Bermudským trojúhelníku (tam prej mizí letadla přímo ze vzduchu!!), ale nic ničemu nenasvědčovalo (nikdy a nikde a naopak). Nastalo rychlé vyšetřování na místě a výslechy členů 69.základny, a výsledek byl šokující !!! Pilot EPP Legenda opustil během letové ukázky svůj stroj a přesedl do kokpitu nprap. EPP Osipoviče a svoje letadlo ponechal osudu!!! Zmíněný letoun se zřítil do přilehlého pole s obilím (samozřejmě bez následků). Legenda se sice vymlouval na to, že má podobnou kamufláž stroje jako nadpraporčík a že ztratil vizuální kontakt se svým letadlem při rozletu mumraje a řídil nadpraporčíkovo sůčko až do finále. Sice se mu prý zdály reakce letadla divný a už se chystal na prověření řídícího počítače fly-by-wire po dosednutí, ale my dobře víme jak to bylo!! Výmluvy byly okamžitě zamítnuty s tím, že kokpit nadpraporčíka musel na první pohled poznat, má totiž za šroubem výškoměru fotku svých oblíbených dvojčat B1 a B2 a ta je vidět i zdálky (i zblízka), a navíc neměl vyluxovaný koberečky v ložnici (prostor za kokpitem s lůžkem, nástěnkou ZO KSČ a samovarem - pozn. aut.), takže záměna jeho sůčka s Legendovým byla vyloučena. Pilot EPP Legenda dostal důtku s výstrahou za svévolné opuštění stroje během letové ukázky, navíc bez předpisové katapultáže, a dostal 14 dní rajonů v ložnici důstojníků na základně (na to reagoval prohlášením, že se při vytírání rozhodně nebude předklánět!!). Motivy jeho činu dosud nejsou objasněny a ani se nepředpokládá, že se to někdy povede. Na závěr foto naší sestavy. 
30.5.2005 - Kauza sexuálního skandálu na 69.tslz se začíná vyjasňovat. Celou záležitost vyzývavých sms (nejen) na adresu kpt. Tomas alias JASe měl na svědomí opět Agent 19. Nepočínal si až tak úplně svévolně, nýbrž na základě tajné směrnice plukovníka O.P. (VZ) "prověřitsexuálníorientacičlenůzákladny/69" (která za účelem utajení visela 14 dní na základnové nástěnce ZO KSČ - tu totiž nikdo nečte, akorát Agent 19), vydané VZ před akcí, která se konala tuto sobotu. Létali jsme totiž na Dětském dnu v Plotištích nad Labem!! Obava plukovníka z potenciálních pedofilně-homo-sexuálních incidentů v prostředí s tolika dětmi a jejich maminkami (i tatínky!!) byla zcela pochopitelná, chlapi tráví většinu času na základně a ten zbytek s manželkami (někteří ani to ne, ale prý jim to nevadí - nevim a nechci nic vědět!!), navíc hotovost sedí třeba měsíc v kokpitech s nahozeným motorem, takže náhlá změna prostředí navíc takového typu jako Dětský den je na pováženou. Agent 19 však k tomuto účelu zneužil mobilní telefon nprap. Pavla Osipoviče, takže se vyšetřování ubíralo původně nesprávným směrem. U nadpraporčíka sice byly zjištěny mírné zoofilní sklony, ty si však podle svých vlastních slov vybíjí pouze na své zahradě ve čtverci B1 a B2 (zatím nevíme co to znamená, je to nějaká šifra) a žádnou práci si z domova ven nenosí.
Vlastní letová akce se celkem vydařila, až na zvýšenou teplotu, způsobenou tentokrát pouze sluníčkem. K vidění byly kromě již známých strojů Su27, Su34, Gripen, EFA, Raptor též nový Spiteful majora EPP Hrona (alias Grona) - mimochodem jeden z nejlepších letových zážitků toho dne - a zcela nový, zalétaný ale nelétající Mig29 kpt. EPP Joea s výraznou žluto-modrou kamufláží. Snad nám ho někdy ukáže i za letu. Pokud kpt. Fangeli dodá fotky, bude to tu.
25.5.2005 - Neustále se množí divné informace o jakési souvislosti našeho lítání s kanalizací nebo tak nějak. Chtěl bych se jménem 69.tszl zásadně distancovat od těchto nesmyslů. Technické služby dělají svoji práci a my se jim do ní nemotáme. Na celé základně nenajdete jediný kanál, máme jen jednu kadibudku (vzor 69 pochopitelně) a tam nás nikdo rušit nesmí (směr. neruškadibud/69). Do kokpitů musíme chodit dle nařízení plukovníka zásadně "vyprázdnění", prej aby to naše lítání nebylo "na hov**", takže ani tam žádný kanály nenajdete. Co se týká frekvencí, lítáme pouze na 69.69 MHz (všichni !!! a najednou !!! a zásadně stylem "hejno much v kanále"). Jediný, co nprap. Pavla Osipoviče pravidelně ruší, je Svobodná Evropa, takže si při lítání vypíná tranzistorák a na základně máme nainstalovanou vyřazenou rušičku ze Strahova, aby se případný rušení zcela vyrušilo.
10.5.2005 - Pokud čtete pravidelně aktuality ze 69.tslz na WEBu EPPAIRFORCE, jistě jste zaregistrovali obsáhlou reportáž z příletu Gripenů v bodu 118. Ano, skutečně neustále se objevují nové skutečnosti jak ohledně kapitána řídícího celý přesun Gripenů ze Švédska, tak ohledně událostí, které se v této souvislosti udály. Například, až dodatečně vyplynulo, že kapitán šel ze Švédska pěšky!! I navzdory faktu, že to byl heroický výkon (pozn.: s hemeroiodama kapitána to nemá co dělat, zdravotní informace o jednotlivých členech základna zásadně neposkytuje, a když jo, tak ne za střízliva) je to zarážející fakt, zvláště proto, že celá hotovost základny na podzim vyfasovala zbrusu nové ruské mopedy Strela-69, které mimo jiné slouží k hotovostním (i bezhotovostním) přesunům a naopak. Vypadá to však, že mopedy byly ve Švédsku naší delegaci zcizeny, avšak švédská strana zatím tento mezinárodní incident nepřiznala. Jediné štěstí pro oba bez radiostanic přistávajících pilotů bylo to, že kapitán to i bez mopeda stihnul těsně před jejich příletem a podle posledních zpráv je přímo zodpovědný za vydařené přistání obou zmatených pilotů. Když totiž zachytil neomylným okem kapitána "krizovou situaci ve vzduchu", neprodleně zapnul vysílačku a pomocí přepínače instruktor-žák na své FC-16 převzal řízení obou strojů a bezpečně přistál.
Co se týká domnělého navádění obou pilotů tlampačem z kokpitu velitelem letky, tuto informaci musíme bohužel dementovat (zjistilo se že původce zprávy je "dementní"). Vyšetřování ukázalo, že velitel letky (VL) o ničem neví a navádění pilotů tlampačem ve skutečnosti zajišťoval Agent 19, známý tajný člen 69.základny, který byl (samozřejmě tajně) ukryt v zavazadlovém prostou kokpitu VL, a to po celou dobu pobytu ve Švédsku!!. Rozborem jeho zápisků, které si potmě celou dobu pořizoval se dále ukázalo, že si spletl Gripení "kachny" se skutečnýma kachnama (nikdy je totiž neviděl na vlastní oči, ani jedny ani druhé, takže oboje a vlastně žádné), takže zmíněnými povely naváděl nic netušící ptáky na hladinu nedalekého rybníka (viz opis komunikace z článku ze 4.5.2005). Celý incident pak kvůli svému utajení (směrnice utaj/69) svedl na VL (směrnice svedVL/69). Tolik prozatím rozbor dubnových událostí, i když je téměř jisté, že se časem objeví další a téměř určitě šokující informace (směrnice šokinf/69) .... a jak taky jinak, že jo.
6.5.2005 - Připravuju nějaký nový videa .... mjr. Hron se zase předváděl před mým objektivem. Takže až z toho sestříhám něco akčního, plácnu to sem ..... nepolevujte v ostražitosti!!
5.5.2005 - kpt. Tomas alias JAS obětí (homo)sexuálního skandálu !! Kapitán se stal minulý víkend ve večerních hodinách cílem bombardování vyzývavými erotickými sms zprávami od nejmenovaného člena 69.tslz. Na sms reagoval přesně podle směrnice reaghomosexsms/69. Vyšetřování zatím pokračuje, na základně byl prozatím pozastaven výdej teplého čaje.
4.5.2005 - Konečně doma !!! Co vám budu povídat, byla to dlouhá služebka !! Ptáte se asi o co jde, takže zkrátka a dobře, Ministerstvo letectví (a modelářství) v rámci připravovaného nákupu Gripenů pro naši armádu požádalo vedení 69. tslz o zabezpečení výcvikového programu našich pilotů ve Švédsku!! To víte, oni si dobře všimli, kdo s těma Gripenama nejlíp umí a že to zdaleka nejsou ty Švédi od SAAB Aerospace. Takže půlka šedesátdevítky se na sklonku loňského roku sbalila (asi za 1/4 hodiny, jako obvykle) a odcestovala se všema cajkama (rádia, baterky, nabíječky, vteřiňák, trenažéry .... no je toho víc) na sever bez toho, abysme věděli co nás tam čeká. Druhá půlka základny (prý, podle posledních zpráv) mezitím působila na Ukrajině, což vysvětluje dlouhodobou nedostupnost nprp. Pavla Osipoviče - neodepisoval na maily, vybíral si ani poštovní schránku, neodevzdával večerní hlášení ani pravidelnou ranní moč (má to v denním rozkazu). Ale vrátil se s řidičákem na nový sůčka, takže mu byl kázeňský trest snížen ze 60 dní vězení natvrdo jen na 14 dní naměkko. Pořádek musí byt, tak to má byt a tak je to spravne.
No a my jsme mezitím zdárně ukončili výcvik našich pilotů ve Švédsku a s boží pomocí sem ty Gripeny kluci i přeletěli. Ale byla to fuška !!! Výcvik probíhal v několika fázích. Nejdřív se chlapi koukali ze země jak s tím lítáme my (taky ze země), a když asi po měsíci přestali otevírat pusu úžasem, uzráli na ostrý výcvik. Pak probíhal nácvik páčkování na zemi, poté v kokpitu (na zemi i za letu). Když získali trochu jistoty a přestali si plést výchylky (při letu na zádech), namontovali jsme jim konečně předtím pro jistotu demontované dospělé kniply. No a to už se blížilo jaro. Jakmile rozkvetly pampelišky, velitel rozhodl "letíme domů" (směrnice letdom/69). Přelet se neobešel bez drobných potíží, ale jak se později zjistilo rozborem odpadků v kokpitech, vše způsobila švédská uklízečka na tamní základně. Svévolně demontovala radiostanice ze dvou strojů a nahradila je sadou BabyPhone, ovšem s menším dosahem. Piloti si toho všimli až při výpadcích signálu při rozpuštění formace před finále v Čáslavi. Nebýt duchaplného zásahu velitele letky, který za letu otevřel kokpit, vytáhnul ze zavazadlového prostoru ruční tlampač a oba piloty naváděl hlasitými povely na přistání (zřetelně bylo slyšet ".... levá dva 300 ..... pozor vysílač vpravo ..... pravá šest 280 ..... klapky na 20 ..... stodolu obleť zleva .... podvozek ..... vytrimuj si vejškovku ..... bacha kachny zprava ..... sorry to byly moje kachny ..... jauvajs moucha do voka ..... rychlost 220 ..... sedej ..... ale já neřek na křídlo!!..... ruční brzda ..... bacha vole je tam rybník !!"), nevíme jak by celá věc dopadla. Co dodat? Zaplať pámbů, že už je tu máme, zase bude na co koukat v tom luftě. A my si pudem zase někdy zalítat pro zábavu, nadřeli jsme se už dost !!.