2007 | 2006 | Novinky 2005 .... | 2004 |
22.8.2005 -
kompletně jsem předělal sekci Video&Foto (tak se jmenovala původně)
a zbylo jen Video.
Stránka je teď jen jedna a je uspořádaná tak, že nejnovější videa
budou vždy nahoře. Jakmile bude nedostatek místa pro nový klip, budu
nejstarší klipy odspodu odmazávat. Všechna videa samozřejmě archivuju
(v původním nezmenšeném formátu), takže kdo by měl zájem o CD, napište
mail a já jej pošlu (cca 70,-Kč včetně poštovného). |
|
17.8.2005 -
A je to tady!!! slíbený videosestřih z akrobacie mjr. Hrona najdete v
sekci Video. |
|
9.8.2005 -
Kapitán EPP Tomas alias JAS jen o vlásek unikl smrti !! Ano, tak
by mohl vypadat titulek v pravidelném věstníku 69. taktické stíhací základny.
Pokud pravidelně sledujete aktuality tohoto WEBu, víte, že kapitán byl
v rámci bojového průzkumu v druhé polovině července v severní Africe
a také jste jistě zaznamenali události v Egyptském letovisku Sharm El
Sheikh 22.7.2005. Málokdo však zná skutečné pozadí tohoto odsouzeníhodného
incidentu a téměř nikdo netuší, jakým způsobem je vlastně spojen s
kapitánem! Z jeho obsáhlé písemné zprávy, která se nám dostala do
rukou teprve v těchto dnech vyplývá, že kapitán měl v patách
teroristické živly celou dobu pobytu v této oblasti, ale úspěšně jim
unikal (pochopitelně, ne nadarmo má školení agentů KGB). Postupně zvyšoval
jejich dezinformaci a měnil svoji polohu (a to po téměř celém území
Afriky - s jeho stíhačkou to byla brnkačka) takovým způsobem, že
vzteklí a zoufalí teroristé se uchýlili až ke krajnímu řešení. V té
době ale byl kapitán již dávno na území naší republiky (unikl všemu
téměř o 12 hodin, což je v dnešní době informačních technologií a
internetů úctyhodný náskok!!). Kromě toho kapitán s jedním prstem v
nose (POZOR!! - to není metafora, kapitán má skutečně stále jeden
prst v nose a nevyndává ho ani při létání, mimochodem kvůli tomuto
zvyku musel být přebudován systém HOTAS jeho stíhačky pro pouze jednu
ruku!!) splnil předělené úkoly průzkumu oblasti do puntíku a ještě
něco přidal navíc. Takže nakonec by se dal úvodní titulek dementovat
a pozměnit na "Kapitán EPP Tomas alias JAS s (opět) přehledem
unikl jisté smrti !!". Bohužel více informací nemůže být z
pochopitelných důvodů uvolněno, takže lze spoléhat pouze na to, že
časem zase "něco unikne". S
pozdravem, velení 69.tslz v Předměřicích nad Labem. P.S.: Kapitán mimo jiné už sestříhal video z akrobacie mjr. Hrona na Su-34NKN (viz noticka z 6.5.2005) z dubna loňského roku. Trvalo mu to sice, pravda, trochu delší čas, ale tady vidíte sami, jak je ten internet pomalej!! Takže jakmile kapitán zjistí, jak vlastně přesně ten internet funguje (když ho má teď na starosti), tak to šoupne do sekce Video. BUĎTE VE STŘEHU!!! |
|
13.7.2005 -
Kapitán EPP Tomas alias JAS byl pověřen
tajným bojovým úkolem: prozkoumat (ze země i ze vzduchu) vzdušnou
situaci na blízkém jihovýchodě, konkrétně v okolí Egyptské Hurghady.
Odlétá zítra v brzkých ranních hodinách z letiště Praha-Ruzyně
speciálem Boeing 737-400, vypraveným pouze kvůli tomuto tajnému úkolu.
Na palubě bude dalších cca 100 komparsistů, většinou nájemných
externistů 69.základny (!! pozor, neplést s teroristy!!), kteří budou
simulovat společně s kapitánem, jeho dětmi a doprovodem dovolenou v
tomto oblíbeném letovisku. Cílem úkolu je prozkoumat systém protivzdušné
obrany oblasti, odhadnout možnosti působení letky Gripenů 69.základny
v této oblasti a zjistit též nálady obyvatelstva a jejich vztah k
letecké bojové technice. Po úspěšném absolvování mise bude
naplánována bojová operace s krycím názvem "Korál", při
kterém se 69.základna a její hotovost pokusí obsadit letovisko a přilehlou
leteckou základnu a vytvořit z této lokality dislokovanou základnu pro
uskutečňování leteckého výcviku v pouštních podmínkách a -
pochopitelně - dovolenkování a relaxování členů základny. Uvažuje
se též o využití právě vyřazených zbylých Migů 21 jako strojů
pro rekreační létání členů základny v této oblasti, zkrátka jak
se říká "aby se měli na čem vyblbnout" a šetřili hotovostní
bojové stroje (nezřídka se totiž služební mašiny využívají i pro
soukromé lety - do města na nákupy, povozit milenky a tak podobně, a
tyto jízdy samosebou nevykazujou do leteckých deníků, takže teď s tím
bude šlus). V této souvislosti prosíme tedy všechny případné návštěvníky,
aby si již na příští rok pokud možno nerezervovali žádné zájezdy
do této oblasti, neb tyto stejně budou rušeny, vyhnete se zbytečným
komplikacím s vracením peněz a hledáním náhradních lokalit. S
pozdravem, velení 69.tslz v Předměřicích nad Labem.
|
|
11.7.2005 -
Čekal jsem, jestli se nprp. EPP Pavel Osipovič nezmíní na svém WEBu
EPPAIRFORCE
o jedné události, která mě znepokojila i pobavila a která se odehrála
na leteckém dni v Končinách u Červeného Kostelce, kde jsme učinkovali
takřka přesně před měsícem. Pohodová akce s množstvím letových ukázek
a celkem zdárným průběhem (kromě dvou nehod mimo naši skupinu) zakončená
párkem a pivem zdarma. Při naší poslední hromadné letové ukázce (učinkovali
jsme ve složení mjr. EPP Hron, npor. EPP Legenda, npor. EPP Jirka alias
Pepa, nprap. EPP Osipovič a já) po jednom z mnoha "mumrajů" se
éra rozletěly a nadpraporčík Osipovič šel se svojí suškou na přistání.
Legenda po jeho éru závistivě pokukoval (to nám bylo divný, má nový
sůčko a chválí si ho) a najednou Legenda vykřikuje "Kde mám
letadlo ??!!". Moje první myšlenka byla "UFO!!", pak jsem
rychle zkontroloval zeměpisnou polohu, jestli náhodou nejsme v Bermudským
trojúhelníku (tam prej mizí letadla přímo ze vzduchu!!), ale nic ničemu
nenasvědčovalo (nikdy a nikde a naopak). Nastalo rychlé vyšetřování
na místě a výslechy členů 69.základny, a výsledek byl šokující
!!! Pilot EPP Legenda opustil během letové ukázky svůj stroj a přesedl
do kokpitu nprap. EPP Osipoviče a svoje letadlo ponechal osudu!!! Zmíněný
letoun se zřítil do přilehlého pole s obilím (samozřejmě bez následků).
Legenda se sice vymlouval na to, že má podobnou kamufláž stroje jako
nadpraporčík a že ztratil vizuální kontakt se svým letadlem při
rozletu mumraje a řídil nadpraporčíkovo sůčko až do finále. Sice se
mu prý zdály reakce letadla divný a už se chystal na prověření řídícího
počítače fly-by-wire po dosednutí, ale my dobře víme jak to bylo!! Výmluvy
byly okamžitě zamítnuty s tím, že kokpit nadpraporčíka musel na první
pohled poznat, má totiž za šroubem výškoměru fotku svých oblíbených
dvojčat B1 a B2 a ta je vidět i zdálky (i zblízka), a navíc neměl
vyluxovaný koberečky v ložnici (prostor za kokpitem s lůžkem, nástěnkou
ZO KSČ a samovarem - pozn. aut.), takže záměna jeho sůčka s Legendovým
byla vyloučena. Pilot EPP Legenda dostal důtku s výstrahou za svévolné
opuštění stroje během letové ukázky, navíc bez předpisové katapultáže,
a dostal 14 dní rajonů v ložnici důstojníků na základně (na to
reagoval prohlášením, že se při vytírání rozhodně nebude předklánět!!).
Motivy jeho činu dosud nejsou objasněny a ani se nepředpokládá, že se
to někdy povede. Na závěr foto naší
sestavy.
|
|
30.5.2005 -
Kauza sexuálního skandálu na 69.tslz se začíná vyjasňovat. Celou záležitost
vyzývavých sms (nejen) na adresu kpt. Tomas alias JASe měl na svědomí
opět Agent 19. Nepočínal si až tak úplně svévolně, nýbrž na základě
tajné směrnice plukovníka O.P. (VZ) "prověřitsexuálníorientacičlenůzákladny/69"
(která za účelem utajení visela 14 dní na základnové nástěnce ZO
KSČ - tu totiž nikdo nečte, akorát Agent 19), vydané VZ před akcí,
která se konala tuto sobotu. Létali jsme totiž na Dětském dnu v Plotištích
nad Labem!! Obava plukovníka z potenciálních pedofilně-homo-sexuálních
incidentů v prostředí s tolika dětmi a jejich maminkami (i tatínky!!)
byla zcela pochopitelná, chlapi tráví většinu času na základně a
ten zbytek s manželkami (někteří ani to ne, ale prý jim to nevadí -
nevim a nechci nic vědět!!), navíc hotovost sedí třeba měsíc v
kokpitech s nahozeným motorem, takže náhlá změna prostředí navíc
takového typu jako Dětský den je na pováženou. Agent 19 však k tomuto
účelu zneužil mobilní telefon nprap. Pavla Osipoviče, takže se vyšetřování
ubíralo původně nesprávným směrem. U nadpraporčíka sice byly zjištěny
mírné zoofilní sklony, ty si však podle svých vlastních slov vybíjí
pouze na své zahradě ve čtverci B1 a B2 (zatím nevíme co to znamená,
je to nějaká šifra) a žádnou práci si z domova ven nenosí. Vlastní letová akce se celkem vydařila, až na zvýšenou teplotu, způsobenou tentokrát pouze sluníčkem. K vidění byly kromě již známých strojů Su27, Su34, Gripen, EFA, Raptor též nový Spiteful majora EPP Hrona (alias Grona) - mimochodem jeden z nejlepších letových zážitků toho dne - a zcela nový, zalétaný ale nelétající Mig29 kpt. EPP Joea s výraznou žluto-modrou kamufláží. Snad nám ho někdy ukáže i za letu. Pokud kpt. Fangeli dodá fotky, bude to tu. |
|
25.5.2005 -
Neustále se množí divné informace o jakési souvislosti našeho lítání
s kanalizací nebo tak nějak. Chtěl bych se jménem 69.tszl zásadně
distancovat od těchto nesmyslů. Technické služby dělají svoji práci
a my se jim do ní nemotáme. Na celé základně nenajdete jediný kanál,
máme jen jednu kadibudku (vzor 69 pochopitelně) a tam nás nikdo rušit
nesmí (směr. neruškadibud/69). Do kokpitů musíme chodit dle nařízení
plukovníka zásadně "vyprázdnění", prej aby to naše lítání
nebylo "na hov**", takže ani tam žádný kanály nenajdete. Co
se týká frekvencí, lítáme pouze na 69.69 MHz (všichni !!! a najednou
!!! a zásadně stylem "hejno much v kanále"). Jediný, co
nprap. Pavla Osipoviče pravidelně ruší, je Svobodná Evropa, takže si
při lítání vypíná tranzistorák a na základně máme nainstalovanou
vyřazenou rušičku ze Strahova, aby se případný rušení zcela vyrušilo.
|
|
10.5.2005 -
Pokud čtete pravidelně aktuality ze 69.tslz na WEBu
EPPAIRFORCE,
jistě jste zaregistrovali obsáhlou reportáž z příletu Gripenů v bodu
118. Ano, skutečně neustále se objevují nové skutečnosti jak ohledně
kapitána řídícího celý přesun Gripenů ze Švédska, tak ohledně událostí,
které se v této souvislosti udály. Například, až dodatečně
vyplynulo, že kapitán šel ze Švédska pěšky!! I navzdory faktu, že
to byl heroický výkon (pozn.: s hemeroiodama kapitána to nemá co dělat,
zdravotní informace o jednotlivých členech základna zásadně
neposkytuje, a když jo, tak ne za střízliva) je to zarážející
fakt, zvláště proto, že celá hotovost základny na podzim vyfasovala
zbrusu nové ruské mopedy Strela-69, které mimo jiné slouží k
hotovostním (i bezhotovostním) přesunům a naopak. Vypadá to však, že
mopedy byly ve Švédsku naší delegaci zcizeny, avšak švédská strana
zatím tento mezinárodní incident nepřiznala. Jediné štěstí pro oba
bez radiostanic přistávajících pilotů bylo to, že kapitán to i bez
mopeda stihnul těsně před jejich příletem a podle posledních zpráv
je přímo zodpovědný za vydařené přistání obou zmatených pilotů.
Když totiž zachytil neomylným okem kapitána "krizovou situaci ve
vzduchu", neprodleně zapnul vysílačku a pomocí přepínače
instruktor-žák na své FC-16 převzal řízení obou strojů a bezpečně
přistál. Co se týká domnělého navádění obou pilotů tlampačem z kokpitu velitelem letky, tuto informaci musíme bohužel dementovat (zjistilo se že původce zprávy je "dementní"). Vyšetřování ukázalo, že velitel letky (VL) o ničem neví a navádění pilotů tlampačem ve skutečnosti zajišťoval Agent 19, známý tajný člen 69.základny, který byl (samozřejmě tajně) ukryt v zavazadlovém prostou kokpitu VL, a to po celou dobu pobytu ve Švédsku!!. Rozborem jeho zápisků, které si potmě celou dobu pořizoval se dále ukázalo, že si spletl Gripení "kachny" se skutečnýma kachnama (nikdy je totiž neviděl na vlastní oči, ani jedny ani druhé, takže oboje a vlastně žádné), takže zmíněnými povely naváděl nic netušící ptáky na hladinu nedalekého rybníka (viz opis komunikace z článku ze 4.5.2005). Celý incident pak kvůli svému utajení (směrnice utaj/69) svedl na VL (směrnice svedVL/69). Tolik prozatím rozbor dubnových událostí, i když je téměř jisté, že se časem objeví další a téměř určitě šokující informace (směrnice šokinf/69) .... a jak taky jinak, že jo. |
|
6.5.2005 -
Připravuju nějaký nový videa .... mjr. Hron se zase předváděl před
mým objektivem. Takže až z toho sestříhám něco akčního, plácnu to
sem ..... nepolevujte v ostražitosti!!
|
|
5.5.2005 -
kpt. Tomas alias JAS obětí (homo)sexuálního skandálu !! Kapitán se
stal minulý víkend ve večerních hodinách cílem bombardování vyzývavými
erotickými sms zprávami od nejmenovaného člena 69.tslz. Na sms reagoval
přesně podle směrnice reaghomosexsms/69. Vyšetřování zatím
pokračuje, na základně byl prozatím pozastaven výdej teplého čaje.
|
|
4.5.2005 -
Konečně doma !!! Co vám budu povídat, byla to dlouhá služebka !! Ptáte
se asi o co jde, takže zkrátka a dobře, Ministerstvo letectví (a modelářství)
v rámci připravovaného nákupu Gripenů pro naši armádu požádalo
vedení 69. tslz o zabezpečení výcvikového programu našich pilotů ve
Švédsku!! To víte, oni si dobře všimli, kdo s těma Gripenama nejlíp
umí a že to zdaleka nejsou ty Švédi od SAAB Aerospace. Takže půlka šedesátdevítky
se na sklonku loňského roku sbalila (asi za 1/4 hodiny, jako obvykle) a
odcestovala se všema cajkama (rádia, baterky, nabíječky, vteřiňák,
trenažéry .... no je toho víc) na sever bez toho, abysme věděli co nás
tam čeká. Druhá půlka základny (prý, podle posledních zpráv) mezitím
působila na Ukrajině, což vysvětluje dlouhodobou nedostupnost nprp.
Pavla Osipoviče - neodepisoval na maily, vybíral si ani poštovní schránku,
neodevzdával večerní hlášení ani pravidelnou ranní moč (má to v
denním rozkazu). Ale vrátil se s řidičákem na nový sůčka, takže mu
byl kázeňský trest snížen ze 60 dní vězení natvrdo jen na 14 dní
naměkko. Pořádek musí byt, tak to má byt a tak je to spravne. No a my jsme mezitím zdárně ukončili výcvik našich pilotů ve Švédsku a s boží pomocí sem ty Gripeny kluci i přeletěli. Ale byla to fuška !!! Výcvik probíhal v několika fázích. Nejdřív se chlapi koukali ze země jak s tím lítáme my (taky ze země), a když asi po měsíci přestali otevírat pusu úžasem, uzráli na ostrý výcvik. Pak probíhal nácvik páčkování na zemi, poté v kokpitu (na zemi i za letu). Když získali trochu jistoty a přestali si plést výchylky (při letu na zádech), namontovali jsme jim konečně předtím pro jistotu demontované dospělé kniply. No a to už se blížilo jaro. Jakmile rozkvetly pampelišky, velitel rozhodl "letíme domů" (směrnice letdom/69). Přelet se neobešel bez drobných potíží, ale jak se později zjistilo rozborem odpadků v kokpitech, vše způsobila švédská uklízečka na tamní základně. Svévolně demontovala radiostanice ze dvou strojů a nahradila je sadou BabyPhone, ovšem s menším dosahem. Piloti si toho všimli až při výpadcích signálu při rozpuštění formace před finále v Čáslavi. Nebýt duchaplného zásahu velitele letky, který za letu otevřel kokpit, vytáhnul ze zavazadlového prostoru ruční tlampač a oba piloty naváděl hlasitými povely na přistání (zřetelně bylo slyšet ".... levá dva 300 ..... pozor vysílač vpravo ..... pravá šest 280 ..... klapky na 20 ..... stodolu obleť zleva .... podvozek ..... vytrimuj si vejškovku ..... bacha kachny zprava ..... sorry to byly moje kachny ..... jauvajs moucha do voka ..... rychlost 220 ..... sedej ..... ale já neřek na křídlo!!..... ruční brzda ..... bacha vole je tam rybník !!"), nevíme jak by celá věc dopadla. Co dodat? Zaplať pámbů, že už je tu máme, zase bude na co koukat v tom luftě. A my si pudem zase někdy zalítat pro zábavu, nadřeli jsme se už dost !!. |