Určení Aerodynamika Kokpit Motor Avionika Radar Konstrukce Shrnutí
Fotogalerie Video

Motor

Jako pohonná jednotka byl zvolen Volvo Aero RM-12, modulární turbodmychadlový motor s nízkým obtokovým poměrem a s přídavným spalováním o celkovém tahu 80kN. Tento motor vychází z typu General Electric F-404-400, na kterém Volvo Aero provedla úpravy pro zvýšení tahu (hlavně na systému přídavného spalování) použitím nových materiálů a zlepšením chlazení. Bylo vyvinuto nové vstupní dmychadlo, které má o 10% větší průtok vzduchu a je odolnější proti nasátí ptáků a ledové tříště (dmychadlo snese náraz ptáka o hmotnosti 0,5kg bez poškození). Motor je dvouhřídelové konstrukce s třístupňovým dmychadlem a sedmistupňovým kompresorem. Sestává z celkem sedmi modulů, které usnadňují údržbu a opravy a jsou vzájemně zaměnitelné mezi kterýmikoli jinými RM-12. Motor je celkově optimalizován pro jednomotorové letouny. V roce 2000 byl pro motor vyvinut nový digitální systém řízení FADEC (Full Authority Digital Electronic Control) se záložním hydromechanickým řídícím a zážehovým systémem.

Parametry motoru:
Tah:                       80,5 kN
Průtok:                   69 kg/sec
Váha:                     1055 kg
Délka:                    3,91 m
Průměr vstupu:       79 cm
Největší průměr:     89 cm
Kompresní poměr:   27:1