2007   Kdy, kde, jak a co se stalo, nebo s čím se poletovalo v roce 2006 ....  2004
3.9.2006    Kapitán má prý raději "devětatřicítky" než "patnáctky" .... to byla věta, okolo které se v neděli ráno točilo vyšetřování na 69. základně v Předměřicích nad Labem (a přilehlém okolí) po téměř přízračném znovuobjevení se a zase zmizení kapitána EPP Tomase alias JASe. Původně se myslelo že jde o něco podobného, jako u nadpraporčíka EPP Pavla Osipoviče, který prý má zase rád spíš "starší jednadvacítky" - vy kdo čtete WEB EPPAIRFORCE víte o co jde. Nakonec se ale zjistilo, že tomu tak skutečně je. Kapitán má skutečně radši "devětatřicítku"-JAS než "patnáctku"-F, prý je hodnější (mimochodem, co může být pro kapitána na starý kolena lepší, než "hodná devětatřicítka", že?). O jiných devětatřicítkách nevíme, jen o jedné sedmatřicítce (údajně ale nejde o tu od JASe), ale tu jsme nikdy neviděli, takže nevíme o jaký typ jde (víme jen že je to bruneta).

Takže, suma sumárum, jedinou "patnáctku", kterou si kapitán bere (a to i opakovaně), je jeho F-15C. Tu si taky vzal inkriminované nedělní ráno ze základny. Taky už víme jak to bylo s tím mostem. Kapitán, údajně trávící celou neděli u mostu, ji ve skutečnosti trávil u Mostu, konkrétně v Braňanech u Mostu, a to na akci pořádané klubem EPA Mostečtí Barbaři. A tajemné EPA je Electric Polystyren Aircombat. Mnozí z Vás jistě tuto zkratku již znají, je to poměrně nová kategorie "vzdušného soutěžení", rozšířená hlavně mezi uctívači EPP, (neboli "chlupatých houboletů"). Nejsem přímo zasvěcen do této kategorie, takže nebudu rozvádět technická data, ale ve zkratce se jedná o kategorii kombatového létání (se stuhou) s polomaketami letounů z 2.sv.války (více se můžete dočíst třeba zde). V Braňanech u Mostu se konala již letošní 4. akce tohoto typu s názve "Ikarův pád" a u ní tentokrát nechyběl ani kapitán EPP Tomas alias JAS. Kapitán fungoval zprvu jako "nelétající" člen týmu a sloužil jako mechanik a letový pomocník dohromady (i zvlášť a naopak) těm, co to zrovna potřebovali. Svoji patnáctku si na tuto akci vzal původně jen na "statiku", ale na naléhání ostatních pilotů (kteří mu zlomyslně přibalili do auta i kufřík s baterkama a veškerými cajky) zkusil nabít a ejhle ..... baterky ožily jak zjara a podaly neočekávaný výkon!! Kapitána to podle jeho vlastních slov velice překvapilo, baterky totiž loni v září odložil do kufříku vybité po posledním letu a nechal je svému osudu. V duchu se s nima už rozloučil a chtěl jim na zimu uspořádat důstojný pohřeb, a fakt nečekal že všechny články devítičlánku Sanyo 1250 RC 2/3SC přežijou bez viditelný újmy celej rok ležet. Pravda, vybil je před rokem poctivě, diodovým vybíječem každej článek zvlášť na 0.7V .... ale i tak .... Sanyo, smekáme. No, takže ve výsledku baterky předvedly asi 4 lety mimo program kombatu v "nabíjecích mezičasech" a kapitán si zase konečně utřel prach na HUDu své F-15 a polítal si se svými spolubojovníky mjr. Hronem (na F-16), por. Michalem Hronem (na Mirage-2000) a npor. Jirkou alias Pepou (na Su-34). Jako zásadní se však jeví rozhodnutí kapitána JASe vstoupit též do této kategorie bojové pilotáže, jen co se rozmyslí na kterém stroji bude lítat (podle jeho slov prý by chtěl lítat na tom samým co za 2SV, ale zatím si nemůže vzpomenout na čem že to lítal za 2SV, a je to prý o to těžší, že si ani nemůže vzpomenout, jestli vůbec lítal za 2SV, dokonce jestli prý nějaká 2SV byla!!!). No, uvidíme ..... myslíme se že kapitánův (ač pokročilý) věk nesahá tak daleko a že to viděl maximálně někde na internetu (který teď údajně celý spravuje).

Pár fotek z nedělní akce najdete zde